سینه‌فیلیا

سینه‌فیلیا

یادداشت‌های سینمایی
سینه‌فیلیا

سینه‌فیلیا

یادداشت‌های سینمایی

کوتاه درباره «جسم و روح» (Body And Soul) 1947

 پیش از اینکه بفهمید پریش و لیون جایزه اسکار   بهترین تدوین را برای این فیلم دریافت کرده اند ،  به قدرت تدوین جسم و روح پی می‌برید. این تدوین خلاقانه تنها در مبارزات پر سرعت بوکس حس نمی‌شود ، می‌توان با آن احساس شخصیت ها را درک کرد. منظور من نگاه هایی است که توالی دارند و با تدوین به هم گره می‌خورند. علاوه بر خلاقیت در صحنه های مبارزه ، سازندگان فیلم (فیلمبردار ، کارگردان و تدوینگران) در نشان دادن پیشرفت مادی پر سرعت چارلی خوب کار کرده‌اند (از فرش به عرش رسیدن و راه صد ساله را یک شبه طی کردن).

 البته که تدوینگران تصاویر زیبایی که جیمز وانگ هو (فیلمبردار) گرفته را به خوبی به هم متصل کرده اند. و باید هو را بیشتر (یا هم اندازه) با تدوینگران در جایزه سهیم بدانیم. سرعت و هیجان صحنه های بوکس به خاطر این است که هو این مبارزه ها را سوار بر اسکیت فیلمبرداری کرده است (تصویر بالا).

تهیه کننده ، فیلمبردار ، نویسنده فیلمنامه  و چند تن از بازیگران اصلی جسم و روح بعد ها در لیست سیاه (یا خاکستری) هالیوود قرار گرفتند. خودِ رابرت راسن ، با لو دادن چند نام نجات یافت. اصلا یهودی بودن شخصیت اصلی بی مورد نیست. رابرت راسن خودش یهودی بود و مانند خیلی از یهودی های دیگر آمریکا ، به گروه های کمونیستی روی آورده بود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد